Андрэй Расiнскi: Карціна Аляксандра Колбышава «Ваўкі» рэзка вылучаецца на тле сучасных беларусьфільмаўскіх стужак. На дзяржаўнай студыі «моцнай і працьвітаючай» краіны раптам з’явіўся падкрэслена антытаталітарны фільм. Карціна па аповесьці Чакмянёва, што была забаронена гадоў сорак…

Максим Жбанков: А то и пятьдесят…

А.: Герой уцякае з НКВДшнага эшэлона, бяжыць ва ўласную вёску. Ідзе паляванне на чалавека. Адныя яго хаваюць, другія выдаюць. Вельмі быкаўская трагічная тэма. І цвік у дамавіну савецкай улады, якая застаецца ўзорам для сённяшняга рэжыму.

М.: К сожалению, по сути своей – это фильм опоздавший лет на двадцать. Похожие сюжеты я помню по перестроечным толстым журналам, когда на нас обрушился девятый вал прежде запрещённых тем и героев. «Колымские рассказы», «Дети Арбата» и прочее. Хотя если судить по отдельным кадрам – впечатляет. По качеству исполнения этот белорусский продукт на две головы выше всего, что выходило в последние пять-семь лет. Но тут мы опять делаем комплименты фильму, исходя не из высших критериев – а из нашей бедности: «У нас всё такое слабенькое… На таком фоне – да, событие…».

Цалкам дыскусію, прысвечаную кінастужцы Аляксандра Колбышава «Ваўкі» чытайце ТУТ.